سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونریزی مقعدی برای چیست؟

خونریزی مقعدی

یکی از شایع ترین شکایت های بیماران در هنگام مراجعه به کلینیک می باشد. برخی مواقع این خونریزی خود را به شکل خون در مدفوع نشان میدهد برخی مواقع پس از خشک نمودن مقعد با دستمال مشاهده میکنیم دستمال کاغذی کمی خونی شده است.

از دلایل خونریزی مقعدی می توان به بواسیر ، شکاف مقعدی ، پروکتیت ، بیماری کرون ، دیورتیکولوز ، کولیت اولسراتیو ، زخم رکتوم ، افتادگی رکتوم ، کولیت ایسکمیک ، آنژیودایسپلازی ، ضربه رکتوم ، سرطان مقعد ، سرطان روده بزرگ ، پروکتیت ناشی از پرتودرمانی و سایر موارد اشاره کرد.

چه زمانی باید نگران خونریزی مقعدی باشید؟
دلایل مراجعه به پزشک برای خونریزی مقعدی عبارتند از: خونریزی بیشتر از 2 یا 3 هفته طول می کشد. کودکان با مدفوع خونی یا خونریزی مقعدی. کاهش وزن ، خستگی یا ضعف غیرقابل توضیح.

علائم خونریزی مقعدی چیست؟


    احساس درد و یا فشار مقعدی.
    دیدن خون قرمز روشن در مدفوع ، لباس زیر ، دستمال توالت یا داخل کاسه توالت.
    داشتن مدفوع قرمز ، قرمز یا مشکی.
    داشتن مدفوع ظاهری تار مانند.
    سردرگمی ذهنی را تجربه می کنید.

نحوه درمان شکاف مقعدی

 

  •     مایعات بیشتری بنوشید و فیبر بیشتری مصرف کنید ، مانند میوه ها و سبزیجات.
  •     اگر تغییر رژیم غذایی کمکی نکرده است ، مکمل های فیبر را امتحان کنید.
  •     برای افزایش جریان خون در ناحیه و شل شدن عضلات مقعد ، حمام های سیتزی بنوشید.
  •     برای تسکین ناراحتی از مسکن های موضعی (لیدوکائین) استفاده کنید.



خونریزی مقعدی برای چیست؟

خونریزی شدید از مقعد چیست؟

بیمارانی که خونریزی متوسطی دارند به طور مکرر مقادیر بیشتری از خون روشن یا قرمز تیره (به رنگ مارون) را که اغلب با مدفوع و یا لخته های خون مخلوط می شود ، منتقل می کنند. بیمارانی که خونریزی شدید دارند ممکن است چندین حرکت روده ای یا یک حرکت روده ای حاوی مقدار زیادی خون داشته باشند.

آیا خونریزی مقعدی می تواند خودش بهبود یابد؟

شکاف مقعدی منجر به مشکلات جدی تری نمی شود. بیشترین شکاف مقعدی پس از چند روز یا چند هفته با درمان در منزل بهبود می یابد. به این شکاف های مقعدی کوتاه مدت (حاد) می گویند. اگر شکاف مقعدی دارید که بعد از 8 تا 12 هفته بهبود نیافته است ، یک شکاف طولانی مدت (مزمن) محسوب می شود.

آیا خونریزی مقعدی می تواند ناشی از استرس باشد؟



استرس باعث کولیت اولسراتیو نمی شود. اما استرس مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به زیاده روی برساند و باعث التهاب مزمن شود ، که زخم را افزایش می دهد و باعث خونریزی می شود. شما نمی توانید تمام استرس ها را از بین ببرید ، اما می توانید روش های کنترل استرس و احساسات خود را بیاموزید.


آیا بواسیر می تواند بدون دفع مدفوع خونریزی کند؟

بواسیر - بواسیر رگهای خونی متورم در راست روده یا مقعد است که می تواند دردناک ، خارش دار باشد و گاهی ممکن است خونریزی کند. خونریزی بدون درد از رکتوم با دفع مدفوع از علائم رایج بواسیر است

چه عواملی باعث خونریزی شما می شود؟

شما احتمالاً با بواسیر روبرو هستید: یک درد بسیار شایع و واقعی در ناحیه باسن. بواسیر رگهای غیر طبیعی متورم در راست روده یا مقعد است که با فشار جزئی خونریزی می کند ، مانند آن که از حرکات روده ایجاد می شود.

آیا خون قرمز روشن در مدفوع جدی است؟

خون قرمز روشن در مدفوع به طور معمول نشان دهنده وجود خونریزی در راست روده یا روده بزرگ است که ممکن است نشانه سرطان روده بزرگ یا راست روده باشد. خونریزی مقعدی نیز می تواند بواسیر ایجاد شود.

 

چه عواملی باعث خونریزی مقعدی قرمز روشن می شود؟

 بواسیر رگهای خونی متورم در راست روده یا مقعد است که می تواند دردناک ، خارش دار باشد و گاهی ممکن است خونریزی کند . خونریزی بدون درد از رکتوم با دفع مدفوع از علائم رایج بواسیر است. خون قرمز روشن به طور معمول مدفوع را پوشش می دهد یا ممکن است خون به توالت بچسبد یا دستمال توالت را لکه دار کند.